pondělí 26. ledna 2015

Kachní játra na cibulce

Játra bychom do svého jídelníčku měli jednou za čas zařadit, protože jsou skvělým zdrojem vitamínů a minerálních látek.


Na 4 porce:
-       400g kachních jater
-       2 cibule
-       20g olivového oleje z 2. lisu
-       sůl, pepř, drcený kmín
-       320g rýže basmati
-       tymián


Nakrájejte cibuli na malé kousky a osmahněte ji na oleji dozlatova.
Játra omyjte, posypte pepřem a kmínem a přidejte je na pánev. Zatím nesolte, aby játra zůstala křehká.
Opečte z obou stran, poté zalijte vodou a nechte pod poklicí dusit 15 minut.
Poté osolte, játra vyjměte a cibuli ve vodě rozmixujte (omáčka se tak zahustí).
Podávejte s rýží, do které přimícháte tymián.

Játra jsou výborným zdrojem řady vitamínů a minerálů, především vitamínu A, D, vitamínů skupiny B a železa. Nedoporučuje se však játra konzumovat příliš často z důvodu, že se v nich ukládají nejen vitamíny, ale i řada toxických látek. Z důvodu vysokého obsahu cholesterolu je nedoporučuji osobám s vyšším krevním tlakem a cholesterolem.
Tento pokrm je vhodným obědem i večeří, pro vyšší obsah bílkovin zařadíme sacharidové svačiny a druhé hlavní jídlo s nižším obsahem bílkovin. Vhodné je doplnit ho zeleninovým salátem s kapkou olivového oleje.

Hodnoty na 1 porci:
-       2040 kJ
-       27g bílkovin
-       69g sacharidů
-       11g tuků
-       345mg cholesterolu (překročená DDD!)

-       3g vlákniny

Žádné komentáře:

Okomentovat