neděle 22. února 2015

30 denní zdravá výzva



Určitě si mnoho z vás všimlo, že poslední dobou koluje na internetu velké množství tzv. měsíčních výzev. Většinou se jedná o plán na 30 dní, který zahrnuje cvičení a stravování. Bohužel, nejčastější jsou buď výzvy, při kterých se člověk dře z kůže každý den nebo radikálně změní svoje stravování ze dne na den. Například se na měsíc začne stravovat vegansky, raw nebo podle různých diet a sleduje, co to s jeho tělem udělá. Nejčastěji se však omezí na to, kolik kilo shodil. S takovými výzvami příliš nesouhlasíme, protože nepřináší žádná dlouhodobá pozitiva na organismus a hlavně, nejsou dlouhodobě udržitelné. Proto jsme se rozhodly přijít s výzvou vlastní! Měsíc se budeme stravovat přesně podle zásad zdravé výživy, které vypíšeme níže, všechny své jídelníčky si budeme zapisovat a pravidelně se o ně s vámi dělit. Samozřejmě nezapomene ani na pravidelný pohyb. Naším cílem je ukázat, že není potřeba se držet striktních diet a cvičit od rána do večera, ale že zdravé stravování může být chutné, pestré a přinést výsledky už za měsíc. Samy jsme zvědavé, jak se nám plán podaří plnit, jak těžké bude zvládat některé situace a jak se to na nás nakonec projeví. Abychom za měsíc mohly výsledky dobře shrnout, pořídily jsme si fotky své postavy, zvážily se a změřily si míry. Po měsíci všechny hodnoty porovnáme a znovu se vám vyfotíme. O všem se budeme dělit také prostřednictvím videií. Výzva začíná už zítra, 23.2. a budeme rády, pokud se k nám někdo přidá!
O všem mluvíme v prvním videu na začátku článku, tak se podívejte a dejte nám vědět, jak se vám celý náš nápad líbí :)



A tady konečně zásady, podle kterých se chceme držet:
  • Denně se alespoň 30 minut pohybujte.
  • Jezte 5 – 6 jídel denně, nevynechávejte snídani.
  • Konzumujte dostatečné množství ovoce a zeleniny, denně alespoň 500 g.
  • Jezte celozrnné obiloviny nebo brambory až 4× denně.
  • Alespoň 1× týdně konzumujte luštěniny.
  • Jezte ryby a mořské plody alespoň 2× týdně.
  • Denně zařazujte mléko a mléčné výrobky, zejména zakysané.
  • Snižte příjem tuku, omezte tuk ve skryté formě (tučné maso, chipsy, sladké pečivo, dezerty), preferujte rostlinné tuky před živočišnými.
  • Snižte příjem cukru, zejména ve formě slazených nápojů, sladkostí, kompotů a zmrzliny.
  • Omezte příjem kuchyňské soli a slaných potravin (chipsy, solené ořechy, uzeniny a sýry), jídla si nedosolujte.
  • Vypijte denně minimálně 1,5 l tekutin, nejlépe neslazených nápojů a vody.
  • Nekonzumujte více než 20 g alkoholu denně (200 ml vína, 500 ml piva, 50 ml lihoviny).
Andy
výška: 169 cm, váha: 59,5 kg 
míry přes hrudník: 88 cm
pas: 65,5 cm
boky: 96 cm
paže: 26,5 cm
stehno: 54 cm

Verča
Výška: 167 cm, váha 58 kg
Míry přes hrudník: 84 cm
Pas: 65 cm
Boky: 97 cm
Paže: 25 cm
Stehno: 55 cm





2 komentáře:

  1. Dobrý den holky. Jsem už vážně zoufalá sama ze sebe :-(. Již pomalu rok nejím žádné potraviny typu: (sladké- čokolady,bonbony,dorty,sušenky apod,slanné-bramburky,křupky,tyčky apod.,bílé pečivo,kupované pomazánky- pultové,majonezy,tatarky,knedlíky,omáčky,koření,sůl,cukr,máslo,marmelady,tuky.. V mém jídelníčku je zařazeno : brambory,celozrnné těstoviny,celozrnný žitný lisovaný chleb,jogurty(řecký,hollandia),sýr max 30%,šmakouny,tofu,tempeh,rýže,bylinkové čaje,lučina,gervais,rama,ořechy,mák,arašídové másla,zelenina,ovoce,houby,oves.vločky,rostlinná mléka,klasické mléko polotučné . Jako sladkost mám POUZE sem tam upečený makovec,sem tam kupovaný záviny,alpro sojový kakaový a ředěné džusy (to jsou věci které jsou pouze nahradou za všechno to co jsem přestala jíst).
    Lidé a přátelé vedle mě neustále mi tvrdí,jak se omezuji,i když jim plno věcí je to bohužel stále točení dokolečka a výsledky? vždy jen chvilkové. Už nemůžu. Nikdy jsem nebyla tlustá ani hubená. Netrpila jsem žádnou extra nadváhou,max. vždy tak 2-3kg na víc když jsem fakt zrovna jedla více sladkostí,ale né nikdy moc.Vážila jsem na začátku 64kg- ne extra nadvahu ale bylo to těch par kilo na víc které jsem chtělas hodit,nebot jsem se fakt přes zimu hodně vypapala,sladkosti. Jde mi o to,že jsem najela teda na výše zminované stravování,které opravdu opustilo ty všechny potraviny,které jsem jedla 21.let a nikdy mi nic nebylo. Bohužel mám za sebou pár diet a jojo-efektů. Tak jsem si řekla že zkusim prostě jen upravit stravu ale nehladovět. Tím,že jsem vypustila ty výše zminované produkty-špatné, jsem během měsíce shodila 4kg jak když luskne,takže na 60-59.kg,kde jsem se ovšem zastavila. I když jsem jedla jen ty produkty,které máte i Vy zařazené a všude čtu jak jsou OK tak se to dál nepodařilo. Můj sen bylo držet si cca 52-55.kg což jsem si myslela,že když jsem jedla všechno možné a měla 60 nebo 58-59kg že když to vypadne a budu se stravovat takhle,že to fakt půjde. Ano,ono to šlo zhubla jsem na těch 52kg ale to v době když jsem fakt denně makala-cvičení a hlídala bezesporu jidelniček,každé sousto,každý kcal a fakt planovala jidelniček a pohyb tak to jo to se to drželo.Ale prostě přišly neplanovane problémy- psychické hlavně a najednou prostě jsem vynechavala sport-cvičení,jím pořád stejně je pravda že prostě občas mě odpoledne dožene hlad tak si dám ovoce či jogurt nad limit a prostě konečná. Ještě tak měsíc,když jsem vyjela z režimu,který jsem pečlivě držela 9.měsíců se váha nehybala,prostě ok pořád v pohodě i postava,ale tedka jsou to tak 2.měsíce a už se to ač na těch "zdravých" potravinách tak se to pomaličku navracuje zpátky,tzn. jak váha tak krapet i cm,i když né tak rapidně.
    Chci prosím radu :-(. Jak je to možné? Já nejsem prostě člověk abych žila fitness,popravdě nikdy jsem žádné cvičení atd nedělala,pouze fakt zájmově jsem si šla zaplavat občas,občas na kolo atd ale né rapidní cvičení a nebudu lhát že jsem to celou dobu dělala jen kvuly postavě a váze. Ale myslela,jsem si,že když fakt člověk co ji všechny ty chemie,tučnosti a dostane se na nějakých 60kg když tohle omezí tak logicky tak i tak se na nižší vahu dostane,tak já i kdyz jsem to omezila,tak se dostavam pomalu na to samé jako kdyz jsem nic neomezovala- čim to je prosím? ??? :-(. Už jsem fakt zoufalá a popravdě honit se na dřepama,posilovanim jen kvuly tomuto fakt nechci,ted mam na vic fakt hodne problemu ze na to ani nemam naladu.

    Děkuji za radu. Karolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      to, co popisuješ, je docela komplikovaná situace, která zahrnuje jednak stravování, pak psychiku, sport a ještě historii plnou diet... Nechce zklamat, takhle po internetu se opravdu špatně radí, ale přijde mi, že se dost upínáš na číslo na váze, což není dobré a celkově to na mě působí, že máš z jídla trochu strach. Nikdo po tobě nechce, abys "žila fitness", to ve většině případů ani není zdravé... Pokud ti přátelé tvrdí, že se moc omezuješ, něco na tom možná bude, chce to víc pohody, jídlo se nemá pojit se stresem :)
      A pokud bys chtěla poradit čistě s jídelníčky, kde to asi taky bude komplikovanější, zkus naši soutěž, která teďka probíhá :)
      Verča

      Vymazat