sobota 4. července 2015

#jezteryby dvakrát týdně!

Jíst ryby dvakrát týdně je jedno z 13 hlavních výživových doporučení. Rybí maso se v mnohém liší od masa ostatních zvířat a jeho konzumace je skvělou prevencí onemocnění srdečně-cévního systému. Kdo se rozhodně ozdravit svůj jídelníček, většinou dbá na dostatek ovoce a zeleniny, nějaké ty luštěniny, ale kdo může s čistým svědomím říct, že jí ryby dvakrát týdně? Myslím, že v České republice moc takových lidí nenajdeme.

Rozhodly jsme se tedy, že naše další výzva bude zaměřená pouze na dostatečnou konzumaci ryb. Dvakrát týdně můžete čekat nový recept, který bude sloužit jako inspirace, protože rybích receptů na českých webech moc není. A protože náš projekt podpořila firma Rybárny Praha, můžete se těšit i na rozhovory s rybářem, pár tipů, jak poznat kvalitní a čerstvou rybu v obchodě a přehled druhů, které jsou běžně k sehnání, včetně našich dojmů z nich. Samozřejmostí pak bude článek s vysvětlením, proč jsou ryby vlastně zdravé a čím si zasloužily tak významné místo mezi výživovými doporučeními.


Výzva tedy spočívá v častějším zařazení rybích pokrmů do jídelníčku, ideálně dvakrát týdně. Se svými výtvory se můžete chlubit na instagramu pod #jezteryby. A my doufáme, že vám zachutnají!

10 komentářů:

  1. Jupí, takový recepty přesně potřebuju :-))

    OdpovědětVymazat
  2. To je hodně dobrý nápad! Já ryby naprosto zbožňuju a snažím se mít alespoň 1 týdně... Teď ale jedu k moři, tak tam to snad půjde dvakrát týdně :3
    A už se moc těším na ty recepty, jen co přijedu, musím něco vyzkoušet. :)

    Nikol (readeatandlive.blogspot.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že se nápad líbí :)
      Nojo, u moře je to vždycky snažší, i když jednou jsme s Andy v Řecku hledaly restauraci s normální rybou, třeba na grilu, a všude měli snad jen fritovaný :D
      Verča

      Vymazat
  3. Ryby mam nekdy i dvakrat za den (na obed i veceri) maji omega 3,ktere jsou pro českou populaci deficitni navíc jejich bilkovina je lépe stravitelna (naeozdil od cervenych mas) a neobsahuji velke mnozstvi purinu jako kureci maso ktere je v Ceske republice velmi popularni a tak hodne kulturistu muze mit v budoucnu dnu a problemy s ledvinami. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ty puriny zrovna pozor ;) http://www.jaknadnu.cz/tabulka-potravin/
      Ale kdo nemá dnu a nepřejídá se masem, to řešit nemusí :)

      Vymazat
  4. Jé, to je skvělý nápad! Mně ryby moc chutnají, ale po pravdě do jídelníčku je zařazuji opravdu spíš výjimečně :-/. Doma jsme ryby nikdy nejedli a já si občas koupím lososa nebo tresku (a konzervy s tuňákem snad ani nebudu počítat :-D). Jen se trochu obávám právě té kvality,v nakupování ryb se vůbec nevyznám, a tak se moc těším na další články, až se dozvím víc! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost! :)
      jojo, losos, treska a u mě to byl ještě pstruh :D
      Verča

      Vymazat
  5. Skvělý nápad! :-) Moc se těším na recepty a různé druhy ryb - zařazuji pouze totiž pouze lososa a ráda bych vyzkoušela i jiné, ale musím vědět, co s nimi :D Díky a hezký den ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak super! :) Snad pomůžeme něco vymyslet ;)

      Vymazat