čtvrtek 25. ledna 2018

Únorová výzva: změň svůj jídelníček

Protože po Vánocích se množství zájemců o zdravé stravování vždy zvýší, jak se každý snaží dohnat to, na co v předchozích měsících nebyl čas nebo chuť, rozhodla jsem se pro vás připravit novou měsíční výzvu.

Nazvala jsem ji Únorová výzva: změň svůj jídelníček. 

Spočívá v tom, že vám každý den po celý měsíc dám na blog tip, co můžete ve svém životě změnit, abyste se začali stravovat o něco zdravěji. Můžete se jen inspirovat nebo si vybrat body, na kterých chcete zapracovat. Spoustu věcí už určitě víte, něco pro vás možná bude novinkou, ale vyberte si z toho body, které pro vás osobně budou nejlepší a nejschůdnější.



Najdete zde tipy na to, co do jídelníčku zařadit, co z něj vyřadit a jak to nahradit, jak se z jídla nezbláznit, jaký druh sportu si vybrat a jak řešit náročné situace.

Sama se pokusím v únoru žít o něco zdravěji a budu s vámi sdílet své dojmy, tipy a kompromisy, které budu muset někdy udělat. Určitě nepůjde o 100% zdravý životní styl, na který jste byli zvyklí z minulé výzvy, ale o tom to není. Aby člověk u zdravého životního stylu také vydržel, musí ho to bavit, jídlo mu musí chutnat a rozhodně se nesmí cítit výrazně omezovaný.

Pro představu se před výzvou a po ní změřím na InBody a zasdílím s vámi své výsledky. Třeba budou na konci měsíce lepší, třeba budou úplně stejné, sama se nechám překvapit. Vzhledem k tomu, že už teď jím pravidelně a mám hodně pohybové aktivity, je dost možné, že se u mě nezmění vůbec nic. Pokud vás ale trápí kila navíc a nejste zvyklí jíst zdravě, určitě se výsledky dostaví a já budu ráda, když se s nimi podělíte! Pro tyto účely pro vás mám super nabídku, a to dvě měření za cenu jednoho. Za 350,- vás změřím jak na začátku, tak na konci února, když mi při objednání sdělíte heslo "Únorová výzva".

5 komentářů:

  1. a co když chci změnit celý svůj život?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj holky,zajíma mě co si myslíte o stravování podle GL.INDEXU potravin,ale absolutně s rozumem a hlavně BEZ POČÍTÁNÍ/VÁŽENÍ kalorií a tabulek!. Podle mého,je to výborná věc a rozhodně lepší jak třeba onen trend IIFYM kdy si lidé dovolí třeba vše,ale hlavně aby to sedělo do maker a přijmu. Podle mého stravování selským rozumem a i pomocí gl.indx s čímž myslím stravovt se podle toho jaký má každy individualní potřeby (někdo prostě jí 5x /den a někomu stačí 3x) vůbec se nezaobírat nějakyma kaloriema nebo živinama,ale pokud bude člověk se stravovat kvalitní,přirozenou stravou,každý den jíst celozrnné obiloviny,v týdnu zařazovat pravidelně luštěniny,přirozeně se hýbat,jíst dle chuti a sytostí a hlavně kvalitně a třeba ještě bez slazení,cukru,solení a co nejméně zařazovat tučné/mastné ,vyhýbat se cukrovinkám apod tak si myslím,že přeci není potřeba nějaké počítání kalorií nebo maker a jíst tím stylem že : Ježiši dneska mám mít 1500kalorií a z toho tolik a tolik toho a čeho a když to nemám tak je zle nebo naopak večer zjistím,že mi chybí tak šup a doženu to něčím.. to je dle mého prostě blbost a není to "normalni". Normální je každý den jíst přeci jinak ;) každý den nemáme chut prostě na stejné množství a jídlo a každý den bude skladba přeci jiná a hlavně každý den budeme mít jiný výdej. Napříkladu uvedu ,že když jsem jedla před dvěma lety například 150g sacharidů za den ale v tom množství byla polovina třeba už z přidaného cukru (sladký jogurty,sladký nápoje,hodně sladké ovoce) tak sice jsem nepřibirala,nehubla (udržovala jsem tak nějak) ale měla jsem skoro furt hlad a když nyní jím klidně 200g sacharidů,ale opravdu kvalitních komplexních a cukry nejím žádné (vyjma cukru ze zeleniny,ale to mě nikdo nevymluví,že se musí hlídat =D ) tak jím menší porce ale jsem spokojená,vždy jsem najedená a sytá a nemám hlad a světe div se,zhubla jsem ač mám více kalorí ;)). Takže já si myslím,a zajíma mě jen Váš nazor na to kdyby se měl člověk jen držet těchto racionalních zásad bez nějakého važení/počítání přijmu a kalorií,zda prostě může být také tlustý nebo mít v sobě hromadu tuku. Protože pokud nejí člověk cukrovinky,kopec tučného,sladkého,slanného tak si myslím,že prostě z celozrnného pečiva člověk obezní nebo tlustý není ani z pšenice jako takové jak plno lidí doporučuje jíst bezlepkově apod. Děkuji moc za Váš nazor.A právě jedu od unora výzvu s Vami :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk může být obézní, i kdyby jedl nejpřísnější makrobiotikou, raw, clean eating i podle GI. Samozřejmě je fajn zařazovat potraviny s nízkým glykemickým indexem a omezit počítání kalorií, ale každé stravování podle jasně daných pravidel trochu zavání orthorexií. To by se člověk v restauraci ptal kuchaře, jestli náhodou v marinádě na maso není cukr? Nebo v zálivce na salát? Nebo co když si nestihneš uvařit fazole, to si ty z plechovky nedáš, protože tam jsou 2 g cukru?
      Takže inspirovat se, ale nebrat to doslova, to je jako se vším.
      V.

      Vymazat
    2. Tak tomu se mi promin,moc nechce věřit. Přeci pokud nebudu jíst cukrovinky se ztuženými tuky kde jsou vyhradně nasycené nebo transtuky,smažene věci v tuně oleje,tučné maso,uzeniny,bonbony,sladké limonády a koncentráty,sladké pečivo,smažené pečiva aj. tak že mám uplně stejné možnosti být obezní nebo silná s tukem v těle jako člověk běžně denně konzumující výše zminované potraviny? I můj partner,který 20let jedl opravdu každý den uzeniny (nejhoršího kalibru a zpracování), sladké,smažené,uzené věci (špekáčky na ohni apod), tatranky,sušenky,bramburky,cukry v pečivu a když toto jen lehce omezil a začal pomalu zařazovat kvalitní 95% šunky,sladkoviny omezil z každodenní konzumace na třeba 3x/týdně a polotovary také tak i on zhubl.Já když jsem před rokem začala zařazovat místo výše zmíněného (též jsem jedla a prasila ) spíš lehké varianty,omezila přislazované potraviny,pečivo jsem kompletně vyměnila za celozrnné a žitné tak jsem třeba prvních kil na víc cca 5.kg se zbavila uplně jak nic.Když jsem posléze každý den začala jíst opravdu hodně čistě - makrobioticky,tak jsem se zbavila větši časti těl.tuku a hodně zhubla.Pak jsem zkusila jíst asi 3.měsíce RAW a potraviny s kokos.tukem a ořechy a přibrala jsem jak blázen,když jsem to omezila tak jsem to zase zhubla.Když jsem však začala jíst hodně celozrnných výrobků jako přílohy (bulgur,kuskus,pohanka,jahly) každý den a k tomu i luštěniny tak jsem nepřibrala nic,i když ale samozřejmě v tom jsem nikde nesmažila,nejedla tuky nasycené jen kvalitní omega 3 a 6 tedy řepkový,lněný olej a semínka ale třeba ve výsledku jsem a i nyní denně sním klidně kaši z 80-90g vloček nebo klidně jako přílohu si udělám kamut (pšenici) 80-90g a nic se mi neděje ani na postavě ani váze než když jsem třeba jedla knedlíky,omáčky aj. Tak asi uplně jedno to být nemůže ne? A nebo tohle už je třeba jak se zminuje, genetika a typ že jsem jako tzv. sacharidový typ kterému asi nevadí sacharidy ? to je blbost a tomuhle dělení nevěřim,protože když jsem jedla sladké tak jsem štíhla nebyla :).

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat