čtvrtek 1. února 2018

1. únorová výzva: Začni snídat

Že je snídaně základ dne, víme asi všichni. Spoustu z nás snídá pravidelně a nedovede si představit bez snídaně vyjít ven. Jsou mezi námi však i tací, kteří ráno nestíhají, nemají na jídlo chuť nebo jim snídaně nepřipadá důležitá. A právě pro ty je první únorová výzva.



Přivstaňte si o 15 minut a nasnídejte se.
Připravte si snídani už večer.
Namíchejte si domácí instantní kaši.
Kupte si den předem čerstvé pečivo.
Zkuste najít jídlo, které pro vás bude snadno stravitelné.
Zkrátka a dobře, zařaďte snídani do svého režimu.

Pravidelná snídaně je o zvyku. Nepůjde to hned, nebude se vám chtít vstávat, nebudete mít na jídlo chuť. Ale vytrvejte, zkuste překonat pár neúspěšných pokusů a uvidíte, že si brzy snídani zamilujete.

Nejčastější důvod, který slýchám, je, že ráno do sebe nic nemůžete dostat. I to je o zvyku. Zkuste najít takové potraviny, po kterých vám ráno nebude těžko. Já osobně mám někdy období, kdy do sebe ráno nedostanu mléčný výrobek, ale vyřešila jsem to rostlinnými mléky.

Jestliže vstáváte už tak brzo, dejte si ráno aspoň kus ovoce a pořádnou snídani snězte v práci. Když to bude do 60, maximálně 90 minut od probuzení, tak se nic neděje. Také si můžete do lahve rozmixovat vločky, mléko a kus ovoce a vypít tento koktejl po cestě.

Možností je spoustu a určitě víc, než výmluv! Tak se do toho pusťte hned zítra ráno!

7 komentářů:

  1. Ještě mi tady chybí dvody, proč vlastně snídat :)... nechápu, když tělo nemá požadavek na jídlo, proč bych do sebe měla něco tlačit? :) Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tělo má požadavek na energii, ale člověk může pocit hladu z nějakého důvodu ignorovat, ať už je to stres, pocit nedostatku času a podobně.
      Po noci bez jídla je třeba doplnit energii, aby byl člověk aktivní, nebyl unavený, pokud sportuje, tak aby byl výkonnější (a třeba i pálil víc kalorií, protože bude sportovat efektivněji). Nesnídání pak často vede k přesunutí největšího denního příjmu na večer, když už člověka žádná významná aktivita nečeká, což může samo o sobě vést k nárůstu hmotnosti, protože se energie nevyužije a uloží. Takže když budou dva lidé jíst stejně, ale jeden víc před aktivitou, takže dopoledne a brzy odpoledne a večer už jen přiměřenou porci, může být při stejném příjmu štíhlejší než ten, co nejí, nejí, a večer, když si vydechne po příchodu z práce, tak spráská jídlo za celý den.
      V.

      Vymazat
  2. Já mám problém se snídaní od té doby co jsem prodělala PPP a nějak se k ní nemohu vrátit.Nikdy jsem problém neměla.Vždy jsem pravidelně snídala cca 30.min po probuzení prakticky celé dětství i následně. Po PPP jsem si naučila prostě jíst dle pocitu a hlavně pomalu a to je hrůza,snídani si připravím v pohodě každý den,jenže jí jim za a, strašně dlouho a po částech a nebo za b, až cca za 2hodiny po probuzení a pak už mám šouplý celý den :(. Prakticky to vypadá,že vstanu v 8.00 a snídam třeba až v 10.00 nebo 11.00 což už mi tvrdí lidi,že to je spíš jako kdybych svačila jenže Já se nějak nemohu k tomu starému zvyku snídaní vůbec vrátit..:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, to dlouhé jedení je klasika u PPP, ale i to je o zvyku a člověk musí být trpělivý, hlavně se tím nenech stresovat, aby sis ještě nevytvořila blok, že na jídlo musíš spěchat, tak si ho radši nedáš. To se zlepší :) V.

      Vymazat
  3. Mě by moc zajímalo proč je uváděno,že by se mělo snídat cca do té hodinky po probuzení ? a myslí se však probuzení jako takové kdy se opravdu vzbudíte a nebo když vstanete a něco už děláte? ;) protože třeba zda se probudím v 7 ale do 8mi se ještě válím v posteli třeba =D takže bych se měla nasnídat v těch 8 a nebo v 9 ? ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přibližný čas a je to hlavně pro ty, kteří vstanou a okamžitě začnou pracovat/vyrazí do práce, takže si na tu snídani vůbec neudělají čas, což je nejvíc špatně, protože když takže celý den jedou a jídlo nestíhají, večer přijdou domů, konečně vydechnou a už to jede.
      Nemusíš si stopovat čas od doby, kdy poprvé otevřeš oko :)
      V.

      Vymazat
  4. Ahoj holky. Mám takovou prosbičku. Vím,že snídaně by měla tvořit cca 20% z denního přijmu a opravdu by měla být. Já mám trošku opačný problém než většina a to,že právě snídaně je u mě největším jídlem dne a naopak právě snídani mám ráda opravdu bohatou a velkou s dost velkým množstvím sacharidů a snídani si opravdu vychutnávám a připravuji každý den a je to pro mě prostě nejlepší jídlo dne. Můj dotaz zní, zda je opravdu problém,že mám snídani opravdu největší a nejbohatším jídlem ? - většinou kolem 300-3200kJ a tvoří mi opravdu asi kolem 47% takže opravdu prostě vydatná ,ale já prostě když jí třeba jsem zkusila "ošidit" jakože menší množství atak tak jsem prostě celé dopoledne nenabitá a prostě nejsem spokojená jako když si tak bohatě nasnídám. Moje snídaně je však bohatá na kompletní sacharidy (vločky) ,ovoce a mléčný výrobky. Děkuji moc.

    OdpovědětVymazat