pondělí 12. února 2018

12. únorová výzva: Najdi si nouzovou svačinu

Kdybychom celý den jen seděli doma, tak je jistě o mnoho jednodušší jíst pravidelně. Spoustu lidí pak odradí fakt, že neví, co svačit, a když už ví, co svačit, tak se jim to nechce připravovat, a když už si to připraví, tak si to zapomenou doma a neví, co mají svačit. Ale každá situace má i své řešení, takže se zkuste zamyslet nad tím, co si můžete koupit k svačině poblíž míst, kde se během dne pohybujete.


Dejte si k svačině polévku z bufetu.
Kupte si v supermerketu dalamánek a bílý jogurt.
Noste v kabelce lžičku.
Kupte si k svačině bílý kefír.
Prohlédněte si při nákupu složení müsli tyčinek a vyberte si tu, kterou si příště koupíte ve městě k svačině.
Upečte si vlastní müsli tyčinky a noste jednu v kabelce pro případ nouze.
Zkuste čočkový, quinoový nebo pohankový salátek z nejbližšího bistra. Třeba z Delmartu.
Kupte si dalamánek a rostlinnou pomazánku.
Kupte si v kavárně sendvič.
Projděte si nabídku místní pekárny a najděte nejlepší variantu.
Kupte si kus ovoce.
Najděte v obchodě neslazenou instantní kaši. Třeba Semix proteinovou.
Dejte si v bistru jarní závitek.

Zkrátka a dobře, možností je spoustu. Já si dřív svačinu poctivě připravovala, ale v poslední době se jen občas zmůžu na vločky s jogurtem a ovocem nebo domácí instantní kaši. Všechny ostatní svačiny pak jím venku, pokud jsem ve městě delší dobu v kuse. Někdy také svačinu vynechám, třeba když mám dopoledne taneční trénink, který trvá aspoň dvě hodiny a přes půl hodiny tam jedu. Takže můj úkol bude, abych v jídelníčku neměla pětihodinové pauzy, kdy dorazím domů a šilhám hlady, protože se mi po cestě nechtělo nikam chodit, vystupovat z tramvaje dřív nebo se tím nějak víc zabývat. Co si ve městě koupit, vím, jen to asi nedělám tak často, jak bych mohla.

15 komentářů:

  1. Klasicky si připravuju ovoce s jogurtem + semínky/sypaným müsli :D A když zapomenu, tak vždycky mám po taškách nějakou tu tyčinku a nebo si koupím ovoce a nějaký ten mléčný výrobek ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, nevedela jsem, u jakeho tematu se zeptat, sem se to snad hoši. Vyhovuje mi mit 5x denně stejně velké jidlo, to znamená poměrně větší svačiny a menší obědy a večeře,nez býva zvykem. Vadí to nějak? Vstavam hodně brzy, snídám před 6 a okolo 9 už mívam velky hlad. Malá svacinka mi prostě nestačí. Leta jsem trpěla bulimií, tak se hladu prostě bojím, aby sr mi opět nerozjela. Hubla jsem se Stobem,a tam to bylo špatně, svacina mela byt do 10procent prijmu. Dík za názor, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, po PPP určitě neřeš, kolik % by mělo mít jaké jídlo, je super, že jsi našla něco, co ti vyhovuje a co ti pomáhá zvládat hlad. Klidně ať je každé jídlo pětina příjmu :)
      V.

      Vymazat
  3. Svačina, toť otázka! Neustále s nimi bojuji. Nejčastější mou svačinou bývají proteinové tyčinky (nejím je denně (nesvačím často, ačkoliv vím, že bych měla) a protein. Dřív jsem ale byla kreativnější a připravovala si ke sváče celozrnný toast s tofu pomazánkou a zeleninou, tortilly s pomazánkou, šunkou a zeleninou nebo na příklad bílý jogurt bohatý na bílkoviny s ovocem. Jo, to byly časy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo, taky to ted hrozne flakam :( ale leze to do penez, tak budu duslednejsi :))
      V.

      Vymazat
  4. Ne každý studuje na 1. LF, aby měl v docházkové vzdálenosti 20 bister, 5 supermarketů a ještě Delmart.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne? Aha, ja myslela, ze ano :(
      Mimochodem, uz jsem v okoli nebyla tak rok a nabidka svacin byla za meho studia dost tragicka.
      A presne z toho duvodu tam jsou dalsi moznosti, ze, pokud te ten delmart tak urazi.
      V.

      Vymazat
    2. Andrejko a kde jíš ty, FNKV je takový mrtvý území.

      Vymazat
    3. Nerozumim, jak jako mrtvy? Jim v kancelari a v jidelne:D A.

      Vymazat
  5. Můžu se zeptat jak si jako svačina obstojí například krajíček klasického chleba namazany tence lučinou a s kvalitní šunkou? Dělám to takhle příteli do práce a někdy jsem líná vymyslet/připravovat něco jiného pro mě. Děkuji moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja bych se nebala ani normalni vrstvy luciny :) uplne v pohode :) V.

      Vymazat
  6. Silu svaciny jsem dukladne pochopila a poznala diky jidelnicku od Tebe, Verco :-). Dekuji! Svacim kazdy pracovni den a casto mam v praci svacinovd zasoby, kdyz si nekdy doma nic nestihnu nachystat. Nejcasteji tu mam zasoby celozrn.chleba a rostl.tofu pomazanek a jablka. Nebo celozrn.lupinky, vlasaky a par jogurtu v lednici. Vcera jsem si zapomnela v praci nachystanou veceri po cviceni a pred jazykovkou, tak jsem si koupila 70g pecivo, 1 jablko a uzene tofu - snedla jsem pulku. Zni to trochu divne, ale nemela jsem s tim problem a nechtela jsem kupovat nic kalorickeho, kdyz jsem predtim hodinu cvicila. :-))) Katarina

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,je OK svačina třeba když sáhnu pro krabičce mixu luštěnin ? Mám totiž hrozně moc ráda fazole(různé druhy nejvíce velké bílé) a tak mám neustále navařené/plechovky a krabičky v lednici a třeba moc nesvačím popravdě,ale když mě honí "mlsna" třeba když se učím v průběhu tak než abych sáhla po nějaké sladkosti tak si vezmu mou krabičku kde mám třeba hrst červených ledvinových,hrst bílých velkých a třeba hrst cizrny a to sním a jsem spokojená a pak už nemám žadný hlad ani chut do večere,jen zda to takto mohu používat jako alternativu když začínam měnit jídelníček od sladkého a typických "čokoládek a sladkých jogurtů a tyčinek ";-). Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. může být :) ale přidala bych třeba lžičku oleje nebo lžíci tahini :)
      V.

      Vymazat