pátek 2. února 2018

2. únorová výzva: Začni se hýbat

Sport je nedílnou součástí zdravého životního stylu a nelze ho opomíjet. Slouží nejen k redukci hmotnosti, ale i zpevnění postavy, správnému držení těla a psychickému uvolnění. Existuje nespočet druhů pohybu, že si vybere úplně každý. Není nutné chodit denně do fitness centra, kde člověk cvičí sám, nevyzná se ve všech těch přístrojích a nemusí ho to bavit. Možností je spoustu, ať už jde o skupinová cvičení, kolektivní sporty, tanec, rychlou chůzi, plavání nebo jógu podle videí na Youtube. Pokud se hýbete v průměru méně než půl hodiny denně, zkuste některý z následujících tipů.

Tohle je náš výlet na "Death Road" v Bolívii, to taky můžete zkusit! :D

Podívejte se na nabídku okolních fitness center.
Domluvte se s místním útulkem na dobrovolném venčení psů nebo nabídněte přátelům pomoc s venčením. Domluvit si takto můžete i brigádu.
Poptejte se kamarádů, zda nechtějí sportovat s vámi.
Navštivte s rodinou jump arenu.
Přidejte se do skupiny, kde lidé hledají parťáka na sport.
Domluvte si cvičení s trenérem.
Navštivte tančírnu salsy, swingu nebo tanga.
Vystupte o zastávku dřív a dojděte cestu pěšky.
Zkuste navštívit fitness centrum, kam chodí cvičit lidé s podobnými cíli. Existují centra pro ženy či pro obézní pacienty.
Zkuste místo mhd jezdit na kole nebo na koloběžce.

Zkrátka a dobře, možností je spoustu. Nemusíte dělat žádný čas konzumující sport, stačí, když pohyb zařadíte do svého běžného režimu. Někdy stačí jen to, že začnete více chodit pěšky. Jindy společným pohybem strávíte čas s přáteli nebo rodinou.

Co se týče mých osobních zkušeností, první pohyb, který se mi daří zařazovat naprosto nenásilně a pravidelně, je tanec. Dřív jsem tanec nesnášela a stresovala mě každá situace, kdy by mě mohl kamarád vyzvat k tanci, vyhýbala jsem se plesům a myslela jsem, že prostě nemám talent. Ale jednoho dne jsem si řekla dost a rozhodla se, že se nějaký tanec naučím. Úplnou náhodou jsem se dostala zrovna k tangu. A už dva roky chodím (až na výjimky) pravidelně každý týden tancovat, někdy až pětkrát týdně. Miluji koncept tančíren a považuji to za nejlépe strávené večery. Člověk je ve společnosti, ale nikdo po něm nevyžaduje, aby pil alkohol, když zrovna "nemá slinu", když vám není do řeči, nemusíte si s nikým povídat, ale ani netrávíte večer sami doma. O mé cestě k tangu si můžete přečíst ZDE. Na únor jsem si poprvé koupila full-pass na lekce, což znamená, že můžu chodit neomezeně klidně na šest lekcí za týden.

V minulosti jsem zkoušela atletiku, fitness, badminton nebo rychlobruslení. Všechno mě bavilo, ale na všem mě také něco štvalo a nakonec jsem u toho nevydržela. Na atletiku jsem musela chodit úplně pořád, abych vůbec měla šanci vyhrát závod v horní dolní, ve fitness mě rozčilovali promenádující se trenéři, v badmintonu musí člověk spoléhat na parťáka, na rychlobruslení byli všichni až moc soutěživí... Tanec je láska! Ale pro každého je láska něco jiného :)

5 komentářů:

  1. Ahoj. A bude k něčemu dobré i pohyb když začínám takový,že každý den cca 30-50.minut si dám lehké cvičení s vlastní vahou na celé tělo kompletně ? :) Lze to brát také jako pohyb? Když jsem se o tom třeba bavila s lidma na netu ve skupinách tak mi bylo řečeno,že to je jako kdybych nic nedělala což je přece blbost ne ? :/ přece není nikde psáno,že cvičení = pouze fitness a zvedat hned váhy nebo dřepovat minimalně s 5kg činkama atd ? Proč v dnešní době každý cvičení bere hned jenom zvedat váhy ale ostatní pohyb.aktivity se zanedbávají ? Nechci být žádná bikina ani mít nějaké vysekané tělo. Vždycky si vzpomenu na dobu mých rodičů nebo kdyz jsem byla malá před 10.lety když se cvičívalo ( jelo se dle VHS kazet klasické žíněnky,guma,kalanetiky a maximalně 20.min doma a všichni byli zdraví a štíhlý :) ). + zajít si občas třeba na plavání a prostě normalní přirozený pohyb . Takže když se budu hýbat takto,je to také v pořádku ? :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý ne, neboj ;) Samozřejmě, že cvičení s vlastní váhou je pohyb :D
      V.

      Vymazat
  2. Ahoj Verčo,jak bys zohlednila aktivitu do příjmu pokud cvičím každý den cca 50.minutek doma cviky na kompletní tělo + lehký HIIT kardio k tomu (vesměs si dávám 20.minut spíše aerobní - rychlejší tempa) a pak 15-20.min je spíše posilovací. Děkuji za odpověd. PS: Ještě jaká aktivita myslíš,že pokud pracuji každý den 6-7h/den v kuchyni jako kuchařka / na place jako servírka ? Nechci si prostě počítat nějak jídelníček nebo tabulky (nepotřebuji hubnout,jen bych se ráda udržovala) ale aktivitu nezohlednuji protože absolutně nevím jakou vůbec aktivitu mám , to je to o čem jsi mluvila ve videu,že stejně nikdy neznám svůj výdej tak proč ma smysl počítat kalorie když stejně nikdy nebudu vedet ;). Jím zdravě,občas prostě mám chut na svačinu občas mi stačí jen 3.jidla/den hlavní a řídím se prostě hlavou a selským rozumem ;).Nejím fast foody,smažené jidla,cukrovinky vůbec žadné takže si myslím,že počítat jídelníček nebo tabulkovatět pokud nemusím hlidat ty "špatné" potraviny nemusí být na místě ;). Díky moc.Anča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já teda moc nechápu, na co se ptáš :) Jíš tolikrát, kolikrát ti to vyhovuje, vybíráš si zdravé potraviny a udržuješ hmotnost a chceš... v tom pokračovat? :D
      V.

      Vymazat
  3. Ahoj.Mě by zajímalo prostě uplně hlavní rozdíl mezi tím když dělám aerobní sporty ( běh,chuze,aerobic,hiit,švihadlo,skákani) a anaerobni posilovani. Co je prostě hlavní rozdíl v tom co v daný moment při dané té aktivitě se děje v těle a s tělem ?? Pokud srovnám například domácí 20.minutové posilovani s gumou nebo prostě podle videí a třeba 20.minutové skákaní a cvičení v rytmu a aerobic nebo rytmická jizda na rotopedu apod. Co prostě bude hlavnim rozdílem,na co tělo pojede,co by se mělo spíš jist/nejist jaké jsou spíše potřebné živiny bílkoviny/sacharidy/tuky při čem víc apod? diky moc.

    OdpovědětVymazat