úterý 3. dubna 2018

Výsledky InBody - poslední ohlédnutí za únorovou výzvou

Po celý únor u nás na blogu probíhala výzva, ve které jste mohli sledovat rady, na čem můžete ve svém jídelníčku zapracovat. Nebylo to myšleno jako ostatní třicetidenní výzvy, tedy měsíc se snažím a konec, ale spíše to byly body, nad kterými jste se mohli zamyslet s svůj jídelníček trochu vylepšit, ideálně dlouhodobě.

TADY dole na stránce najdete celý jejich seznam. Budu ráda, když se jimi inspirujete i jindy než v únoru :)

Já se snažila jít příkladem a své rady si také vzít k srdci, i když mi můj jídelníček vyhovoval. To ale neznamená, že byl perfektní, protože mít v něm nějaké chyby je lidské. Změřila jsem se tedy na InBody na začátku měsíce, a výsledek vypadal takto.



Nejdůležitější je graf nahoře vlevo. V něm vidíte, kolik vážím, kolik váží mé svaly a tuková tkáň, a zda mám něčeho málo, akorát a nebo moc. Vedle jsou uvedeny ještě číselné hodnoty, jaké je ideální rozmezí pro mou výšku a věk. Křivka, která spojuje jednotlivé údaje, by měla být buď rovná nebo tvořit písmeno D, což by znamenalo, že množství svalů a tuků je vyrovnané a nebo je v těle víc svalů než tuků. Všechny mé hodnoty jsou v normě a křivka sice tvoří mírné C, což znamená, že tuků je víc než svalů, ale jde opravdu o mírné zahnutí, proto mě to nijak neznepokojovalo.

Každopádně do výzvy jsem se pustila a byla zvědavá, zda se to na výsledcích projeví. Na to, které výzvy mi daly zabrat, které se mi povedly a které se mi nedařily, se můžete podívat zde.

Myslím, že jsem hlavně přidala na pohybu a začala jíst víc luštěnin. Taky jsem si v kavárně aspoň občas dala sendvič místo dortu a častěji jsem si připravila do práce krabičky s jídlem.

Po měsíci vypadaly výsledky takto.

Svalů pořád stejně, ale naprosto přirozeně a bez větší snahy nebo jakéhokoliv odříkání (protože přiznejme si, ne vždy jsem šla úplným příkladem, viz třeba buchtičky se šodó na oběd v kavárně :) ), jsem zhubla kilo tuku, a to hlavně ze středu těla, přitom svaly jsem si krásně zachovala.

To se vám povede taky, pokud nebudete jen držet diety, ale budete k tomu hezky sportovat!

A protože toto ohlédnutí píšu s měsíčním zpožděním, rozhodla jsem se přidat ještě další výsledky, zase po měsíci. Na začátku dubna jsem sice byla nemocná, takže jsem jedla jen tak, jak jsem zvládla a sport šel stranou, ale určitě jsem si z výzvy odnesla určitou inspiraci, třeba na rychlá luštěninová jídla a nebo právě na ty sendviče v kavárnách. A myslím, že jsem i pila míň alkoholu. No a nutno dodat, že mi v dubnu končila má pětiměsíční permanentka na 10 vstupů do fitka (a bylo na ní 5/10 vstupů, klasika), takže jsem v posledních 14 dnech musela jít pětkrát posilovat, aby mi to nepropadlo. A co na to výsledky?


A přísahám, hubnout určitě nebyl můj plán. Jsem s postavou dlouhodobě spokojená a celkem mě překvapilo, kolik teď vážím, protože jsem dlouho nevážila méně než 57-58 kg, ale asi holt výzva zafungovala i na mě, a tak jsem tady, o 8 kostek sádla lehčí. Tak jsem si na počest objednala kilo arašídového másla a kilo kešu másla a tak.

Dobře, měla bych dodat, že se hýbu asi víc, než je běžné. Před dvěma lety jsem propadla tangu a letos jsem začala chodit tančit mnohem víc, než kdy předtím. V únoru to byla lekce na 2 h dvakrát týdně, trénink s kamarádem na 2 h jednou týdně a 1-2 tančírny týdně na 2-3 h s přestávkami mezi tanci. Tango je převážně aerobní aktivita, tak asi proto šlo dolů tolik tuku. V dubnu jsem tančila méně, ale zase jsem chodila posilovat, takže šly trochu nahoru ty svaly. Krásný příklad toho, jak ty různé aktivity fungují. :)

Tak snad jsem vás aspoň trochu přesvědčila, že se nemusíte bát jíst, i když chcete hubnout, ale je úplně normální dát si porci přílohy i k večeři a ovoce na odpolední svačinu není žádný zabiják, stejně jako pečivo - stačí, když je kvalitní. Co ale má smysl, je zařadit více celozrnných potravin, luštěnin, ryb a hlavně sportu, který vás bude bavit.

13 komentářů:

  1. Skvělé výsledky ukazují na to,jak se to má normálně dělat a se zdravým rozumem :).Jen tak dál holky,jste super!

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám hrozný problém se cvičením a motivací :(.Nevadí mi a absolutně nemám sebemenší problém s jídelníčkem.Ten mám sestavený dle Vašich stránek a dodržuji již úspěšně skoro rok. Sebemenší pochybnosti nemám,cítím se naprosto skvěle,žádné hlady,žádné chutě,plná energie žádné pocity na nějaké rádoby "hřešení" nebo tzv. "cheats" .Jídelníček a zdravé jídlo jsem si osvojila a je to prostě už součástí mého běžného denního režimu a je to jakobych jedla tkahle odjakživa.Nic ve mě nevyvolává smažené,mastné ani sladkosti abych měla potřebu to jíst. Jsem za tohle moc vděčná a má to sakra vliv na zdravotním stavu i váze a postavě,jenže jediný problém je pohyb. Tam jsem trošku v háji. Pohyb mám ráda,ale takový ten uplně přirozený jako je jízda na kole,plavání,procházky se psem apod a v zimě lyžování apod. To když je krásně venku nebo tak tak prostě čapnu psa a jsem třeba 3-4h denně venku na procházce v terénu a chodím .Jízdu na kole,také tak miluji nebo plavání nebo koloběžka nebo třeba si zaskákat přes švihadlo apod.Ale abych si zapla nějaké video třeba na 30.min Jillian nebo HIIT nebo třeba jít do fitka nebo dělat dřepy/činky a jaké koli takto cílené cvičení je prostě u mě problém. Za a, mě to šíleně nebaví takže se do toho musím uplně nutit a za b, u toho nikdy nevydržím déle jak měsíc nebo dva. Jaký pohyb mám tedy zvolit nebo praktikovat abych se alespon části i zpevnovala? :( to právě asi ty aktivity co mám na to nejsou a to mě jediný mrzí.S váhou jsem spokojená,nepotřebuji hubnout ale prostě i když nepotřebuji hubnout tak prostě mám to břicho "povolené" a to mě prostě trošku štve,když se třeba sehnu že to tam "visí". Díky za radu a motivaci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělej prostě to, co tě baví, klidně jezdi na koloběžce po parku, plavat a tak, není nutné chodit do fitka nebo koukat na jill :D
      :)
      V.

      Vymazat
    2. Díky,no to právě dělám,ale jak řikám,chtěla bych právě nějak zpevnovat a to nevím zda se mi podaří,ale ten pohyb a aktivity si myslím že mam zdravé a je to rozhodně dobrá věc,nebo ne? Nebo se to bez posilovani fakt nepohne ? :((

      Vymazat
  3. A můžu se zeptat, kolik měříš? :)

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj holky, moc vám fandím v tom, co děláte, dělat takovouhle osvětu je podle mě skvělý! tak mě napadlo, že bych vás mohla poprosit o radu ohledně něčeho, co mi poslední dobou vrtá hlavou. vlastně se to týká i článku. chápu, že je složitý dělat jakýkoliv závěry na dálku, ale ve stručnosti jsem 19letá holka, která má spoustu pohybu (5-6 týdně), jak posilování, tak aerobní, jim převážně zdravě, nepřijímam žádný prázdný kalorie atd., jenom mám prostě docela mohutnou postavu, dost svalů, široký ramena, velký prsa (:-D) a tak. nejsem tlustá, ale vzadu v hlavě mi hlodá, že bych asi mohla vypadat líp, na to, jak hodně cvičim a zdravě jim. 65kg na 165 cm. a většinou jím tak 1700kcal, jednou za čas, když je větší příjem, tak to je tak do 2000. jím dost sacharidů a bílkovin, s tukama to nepřehánim. a váš blog mě hrozně překvapil tou myšlenkou "musíte jíst dost, a když jste mladý a sportujete, tak ještě víc." určitě netrpím hlady. takže moje otázka je - je to zkrátka daný, že maj některý lidi prostě pomalejší metabolismus/různý postavy a nejlepší je, poslouchat svý tělo, nebo můžu dělat něco špatně a zpomaluju si metabolismus sama? protože mi přijde, že kdybych jedla ještě "přísnějš", už by to byly fakt hroty (dort ani jednou za měsíc na oslavě, rly), který by mi za to nestály.
    děkuju moc za odpověď a ať se vám daří! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jen opravdu malé procento lidí v tom má genetiku natolik, že se nedá nic dělat, a to už bys poznala :)
      Takže je klidně možné, že bys mohla jíst víc, pokud přidáš vhodné potraviny ve vhodnou dobu.
      V.

      Vymazat
  5. ahoj,me zajíma zda lze nějak uplně laicky zjistit pokud hubnu/pribiram na vaze tak zda se bude jednat spis o svaly nebo vodu nebo tuk bez nějakeho takoveho měreni na inbody apod,proste jen uplne laicky obrazne podle ceho to lze zjistit nejlepe ? napriklad me prijde blbost,ale uz sem se s takovyma lidma setkala,ze treba rekli no kdyz omezim na tyden maslo a cokoladu tak mam za tyden 2kg na vaze dole takze = 2kg tuku atd coz nevim zda je vubec mozny ale co by to tedy pak bylo ? diky a hodne stesti ;)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bohužel laicky se dovnitř těla nepodíváš, ale +/- u lidí s normálním a vyšším BMI fungují míry.
      V.

      Vymazat
    2. A co si představit pod tím když váha se třeba zvyšuje o 1kg měsíčně ale míry mám furt stejné ?

      Vymazat
    3. chyba měření, rozdíl v plnosti střev, zadržená voda, rostou svaly a mizí tuk, cokoliv.. V.

      Vymazat