sobota 30. prosince 2017

Zelená polévka s lososem

Pár dní po vánočních hodech přišla Oskarova maminka s tím, že udělá polévku. Byla jsem upřímně trochu zklamaná, protože polévka mi po těch hodech plných kachen a hus a ryb přišla jako... žrádlo pro králíky. No, ale když naservírovala TU polévku, nejradši bych jí bývala snědla pět talířů, jak byla dobrá. A tak jsem se pár dní na to pokusila o její repliku.



Je opravdu jednoduchá na přípravu a díky velkému množství zeleniny má výraznou chuť. Brambory slouží jako zdroj sacharidů a losos jako zdroj bílkovin, proto můžete polévku zařadit třeba jako plnohodnotnou večeři. Jde však o lehčí jídlo, proto ji můžete doplnit ještě kusem pečiva.

pátek 8. prosince 2017

Rady a tipy na zdravější cukroví

Vánoce vnímá spoustu lidí jako nepřekonatelnou překážku ve zdravém životním stylu a zejména pak v hubnutí. Vždyť přece cukroví je plné cukru a másla, zásoba bramborového salátu se dělá minimálně na týden a ještě je ve zvyku připravit vše minimálně pro 20 lidí, protože se to přeci rozdá. A pak všichni nosí do práce krabice cukroví a nabízejí ho ostatním, přičemž slovo ne neexistuje.



Cukroví v malé míře samozřejmě není jedovaté a pokud si dáte každý den pár kousků ke kávě, nemusíte si z ničeho dělat hlavu. Ne vždy je ale jednoduché zůstat u dvou až třech kousků za den.

O tom, jak se v období kolem Vánoc nepřejídat, by se toho dalo napsat spoustu, ale pro tentokrát bych se s vámi chtěla podělit o pár tipů, jak alespoň doma připravit takové cukroví, které nebude složeno jen z cukru a tuku a nepokazí tak vaši celoroční snahu o zdravější jídelníček.