Povánoční výzva blogerkám, aneb detox stále nefunguje

Milé blogerky, příjměte prosím zodpovědnost za jednu věc. Je nám jasné, že teď dostáváte spoustu nabídek ke spolupráci s firmami vyrábějící detoxikační čaje, pilulky a nebo vám byl nabídnut týdenní program od nejmenované firmy na výrobu džusů.

Jasně, džusy jsou bezva, vám chutnají, nám taky, ale džusy nás rozhodně nedetoxikují. Pilulky na hubnutí vám třeba ani nepomohou, ani neuškodí a odměna za pár propagačních fotek na Instagramu po Vánocích bodne, jenže vaši sledující zbytečně uvěří něčemu, co vůbec nefunguje, a vy je proto tak trochu podvedete. Nešiřte prosím tyto mýty. Nebo samy věříte, že něco takového může fungovat?

A další a další… Slečny své účty samozřejmě promazávají, takže některé reklamy už nebylo možné dohledat, ale věřte, že jich internetem proběhlo o mnoho víc.

Pojďme si pro jistotu zopakovat pár nejdůležitějších bodů.

1. Detox nefunguje

V těle máme detoxikační orgány, a to játra, ledviny a krev. Detox organismu podpoříme tím, že nebudeme tyto orgány zatěžovat nadměrným příjmem alkoholu, drog a zbytečných léků, nebo třeba přejídáním se nebo přílišným solením. Detox organismu nepodpoříme tím, že budeme držet půsty, budeme pít pouze zeleninové šťávy nebo si uměle způsobovat vyprázdnění střev. Střeva nemají být čistá. K funkci orgánů je potřeba energie a jejím omezením rozhodně nepodpoříme funkci detoxikačních orgánů.  Když si uměle způsobíme průjem, přijdeme o cenné střevní bakterie (probiotika) a můžeme si akorát způsobit zažívací problémy a potíže s imunitou.

2. Marketing funguje

Firmy se snaží prodat své produkty. Firmy se snaží jít na ruku poptávce. Firmy se snaží přijít s novými produkty a jakýmkoliv způsobem je prodat.  Takže to, že firma přijde s detoxikačním programem, nabídne ho blogerce, vysvětlí jí, že to funguje, zaplatí jí za to a ona následně bude papouškovat informace od výrobce a propagovat produkt, neznamená, že je produkt super. Znamená to jediné, a to, že firma ví, jak na dobrý marketing. A na vás ostatních je, abyste zapojili kritické myšlení, zhodnotili důvěryhodnost informací (včetně schopnosti blogerky posoudit důvěryhodnost firmy) a zkrátka a dobře, abyste nevěřili každé kravině, co se objeví na internetu. Protože firma na džusy chce prodat co nejvíc džusů, a pokud vy budete pít jen džusy, firma na džusy bude šťastná a spokojená. A tak.

3. Zdravá a pestrá strava taky funguje

Jak bylo řečeno, detox jakýmikoliv potravinami či doplňky stravy nefunguje. Ale můžeme podpořit naše zdraví tím, že budeme jíst zdravě, budeme dbát na dostatek ovoce a zeleniny, budeme jíst pravidelně ryby, fermentované mléčné výrobky bez přidaného cukru, pít budeme vodu, jíst budeme celozrnné obiloviny a luštěniny a zkrátka a dobře, budeme vybírat převážně základní suroviny a vykašleme se na návštěvy fastfoodů a vaření z nekvalitních polotovarů. A budeme se hýbat. A na tom si nikdo marketing nepostaví, takže vám to nebudou firmy cpát ze všech stran a blogeři to uznají, snad jen pokud se sami trochu orientují v oboru.

Takže prosím, blogerky, influenceři, youtubeři, instagrameři… Nevěřte těm detoxům. Neberte spolupráce s prodejci přípravků na hubnutí. Nepodílejte se na šíření povánočních mýtů o hubnutí a detoxu. Ověřujte si informace. A vy, jejich sledující – zapojte kritické myšlení na maximum a buďte odolní!

3 comments

  1. Jim jde o peníze takže to stejne budou šířit dal a propagovat 😕

    1. S tím počítám 🙂 Ale je fajn varovat lidi předem a trochu uvést na pravou míru, jak to s těmi spolupracemi je…

Napsat komentář