středa 31. ledna 2018

Domácí instantní ovesná kaše

V poslední době jsem se v každém supermarketu zastavila v oddělení instantních kaší a pročítala si složení. No a byla jsem celkem zděšená, že na trhu skutečně není jediná instantní kaše, která by byla připravená jen k zalití vodou, dala se hned jíst a zároveň neobsahovala cukr ani sladidlo. Jasně, sladidlo není žádný velký průšvih - ale proč si raději nezvyknout na přirozenou chuť použitých surovin.

Pak existují kaše jako Nomina či některé druhy Adveni, které jsou neslazené - jde však o kaše, které musíte ještě dále ochutit, jinak budete jíst namleté zrní s vodou.

Přitom to je tak jednoduché! Stačí sušené mléko, jemně mleté ovesné vločky nebo jiné cereálie, neslazené sušené ovoce a nějaké oříšky nebo semínka. Takovou kaši sice zatím v obchodě nekoupíte, ale můžete si ji namíchat doma. Stačí sehnat pěkný tubus, ve kterém kaši budete skladovat, a rychlá snídaně je na světě.


Základem je použití vhodných surovin. Jako obilovinu můžete použít jemně mleté vločky, můžete je doma ještě jednou prohnat mixérem, abyste dostali opravdu jemný základ, který se perfektně smíchá se sušeným mlékem, já to však nedělala. Dále můžete použít kaši Nominu, jakoukoliv jinou instantní neochucenou kaši nebo jiný druh vloček.

Ne hladu: Zdravý vztah k jídlu vol. 2


Termín workshopu je v neděli 25. 2. 2018 v 16:00 u nás v poradně v Jaselské 26. 

Na programu bude přednáška o zdravém vztahu k jídlu zahrnující následující témata:
- Nakolik by měl člověk řešit, co a kdy jí
- Výživová doporučení v ČR, jak velká propast je mezi ideálním stravováním a realitou
- Interpretace výživových doporučení - výživová pyramida, zdravý talíř, zdravá 13
- Kterých doporučení má smysl se držet a do jaké míry
- Které výživové směry mohou vést k přílišnému zabývání se jídlem
- Orthorexie
- Počítání kalorií, IIFYM - je potřeba znát přesně svůj výdej?
- Jak odstranit nezdravé návyky ve stravě a zůstat psychicky v pohodě
- Dle přání zúčastněných: základy hubnutí nebo zdravého přibírání, mýty ve výživě apod.

Díky malé kapacitě workshopu bude zajištěn prostor pro diskuzi.

Workshop povede Mgr. Veronika Pourová, nutriční terapeutka poradny Ne hladu.

Cena za účast je 350,-, pro studenty 250,-, vstupenky koupíte u společnosti GoOut.
Kapacita semináře je 10 osob.

Na akci se budete moci změřit na přístroji InBody za zvýhodněnou cenu 150,-.

úterý 30. ledna 2018

Domácí müsli tyčinky

Abych pravdu řekla, péct doma müsli tyčinky mě nikdy moc nelákalo, ty kupované mi přestaly chutnat už dávno a prostě jsem je nahradila jiným jídlem.

Protože jste se ale hodně ptali, jak tyčinky upéct co nejzdravěji nebo tak, aby se skvěle hodily pro sportovce, rozhodla jsem se jeden recept vyzkoušet a trochu si ho poupravit. A jsem nadšená! Hned první den mě tyčinky zachránily od hladu mezi tanečními tréninky, aniž bych si musela kupovat jídlo venku, což jsem poslední dobou dělala celkem často.



Nadchlo mě mimo jiné to, že se mi povedly hned napoprvé pevné tyčinky, nedrolily se a ani nebyly příliš vláčné, aby se brzy zkazily. Takže myslím, že jsem je nepekla naposledy a vy to zkuste taky! Tady je recept.

neděle 28. ledna 2018

Ne hladu: Mýty ve výživě




Termín workshopu je v neděli 18. 2. 2018 v 16:00 u nás v poradně v Jaselské 26.

Na programu bude přednáška o mýtech ve výživě zahrnující následující témata:
- Zdravá výživa - co to vlastně je?
- Škodí lepek? Je bezlepková dieta k něčemu dobrá?
- Měl by dospělý člověk pít mléko?
- Je kokosový olej vhodný? Na jakém tuku je nejlepší smažit? A co margarín?
- Je potřeba jíst sacharidy? Je low-carb dieta k něčemu dobrá?
- Potřebujeme držet půsty a detoxikovat organismus?
- Jsou ryby plné těžkých kovů?
- Fungují pilulky na hubnutí?
- Jak poznat nesmyslnou dietu od té, která funguje?

Díky malé kapacitě workshopu bude zajištěn prostor pro diskuzi jednotlivých témat.

Workshop povede Mgr. Veronika Pourová, nutriční terapeutka poradny Ne hladu.

Cena za účast je 350,-, pro studenty 250,-, vstupenky koupíte u společnosti GoOut.
Kapacita semináře je 10 osob.

Na akci se budete moci změřit na přístroji InBody za zvýhodněnou cenu 150,-.

Facebooková událost zde.

čtvrtek 25. ledna 2018

Únorová výzva: změň svůj jídelníček

Protože po Vánocích se množství zájemců o zdravé stravování vždy zvýší, jak se každý snaží dohnat to, na co v předchozích měsících nebyl čas nebo chuť, rozhodla jsem se pro vás připravit novou měsíční výzvu.

Nazvala jsem ji Únorová výzva: změň svůj jídelníček. 

Spočívá v tom, že vám každý den po celý měsíc dám na blog tip, co můžete ve svém životě změnit, abyste se začali stravovat o něco zdravěji. Můžete se jen inspirovat nebo si vybrat body, na kterých chcete zapracovat. Spoustu věcí už určitě víte, něco pro vás možná bude novinkou, ale vyberte si z toho body, které pro vás osobně budou nejlepší a nejschůdnější.



Najdete zde tipy na to, co do jídelníčku zařadit, co z něj vyřadit a jak to nahradit, jak se z jídla nezbláznit, jaký druh sportu si vybrat a jak řešit náročné situace.

Sama se pokusím v únoru žít o něco zdravěji a budu s vámi sdílet své dojmy, tipy a kompromisy, které budu muset někdy udělat. Určitě nepůjde o 100% zdravý životní styl, na který jste byli zvyklí z minulé výzvy, ale o tom to není. Aby člověk u zdravého životního stylu také vydržel, musí ho to bavit, jídlo mu musí chutnat a rozhodně se nesmí cítit výrazně omezovaný.

Pro představu se před výzvou a po ní změřím na InBody a zasdílím s vámi své výsledky. Třeba budou na konci měsíce lepší, třeba budou úplně stejné, sama se nechám překvapit. Vzhledem k tomu, že už teď jím pravidelně a mám hodně pohybové aktivity, je dost možné, že se u mě nezmění vůbec nic. Pokud vás ale trápí kila navíc a nejste zvyklí jíst zdravě, určitě se výsledky dostaví a já budu ráda, když se s nimi podělíte! Pro tyto účely pro vás mám super nabídku, a to dvě měření za cenu jednoho. Za 350,- vás změřím jak na začátku, tak na konci února, když mi při objednání sdělíte heslo "Únorová výzva".

čtvrtek 18. ledna 2018

Tipy na rychlá hlavní jídla || Ugly meal compilation

Uvědomila jsem si, že už na blog moc nepřidávám recepty. Přitom mám pocit, že jím mnohem pestřeji, než dříve, má jídla obsahují více zeleniny, a i mi to víc chutná, tak v čem je chyba?



Aha! To, co si vařím, totiž nevypadá hezky, protože mám mnohem méně času než dřív a vařím si samé rychlovky.

Zároveň se setkávám s tím, že lidé by rádi jedli zdravě, ale nechtějí trávit o moc víc času u plotny. A tak jsem se rozhodla, že ty své nádhery nafotím, jednoduše napíšu recept a třeba tím někoho trochu inspiruji. Protože zvlášť poslední dobou nepatřím k těm, kteří by si denně vyvářeli zajímavá a fotogenická jídla, na druhou stranu se to neodrazilo na kvalitě jídel, která jím.

A k tomu mi pomáhá hlavně to, že mám doma neustále zásobu určitých potravin.

Nikdy mi doma nechybí zelenina.

Uvařit dobré jídlo bez zeleniny je totiž umění, zvlášť pokud nechcete pořád jíst jen maso s přílohou, což také není nic extra a zároveň si chcete zachovat určitou pestrost v jídelníčku. Proto na každém nákupu hodím do košíku tu zeleninu, která je zrovna levnější a dá se z ní dobře vařit. V létě kupuji hlavně lilek a cuketu, na podzim bývá levná červená paprika a dýně, v zimě zase mrkev, cibule nebo batáty. Navíc se snažím mít pro případ nouze v mrazáku pytlík hrášku, kukuřice, špenátu a fazolek. Zeleninu nakoupím zhruba jednou za 10 dní, a když mi dojde, je to pro mě jasný impuls, že musím jít nakoupit. Zeleninu nejím celou najednou, například z cukety, ale i z papriky postupně ukrajuji malé kousky na každé jídlo. Zrovna dnes jsem vařila nudle s jednou mrkví, čtvrtkou červené papriky, patkou cibule a tofu. Většinou se snažím dát do jídla nějaký výraznější druh zeleniny, jako je cibule, mrkev, batáta, červená paprika nebo sušené rajče. To si ale asi musí vyzkoušet každý sám, někomu by třeba vyhovovala i kombinace brokolice, cukety a lilku, mně by tam však něco chybělo. Také si člověk musí vyzkoušet, která zelenina je jak rychle hotová a na jak velké kousky je potřeba krájet. Například mrkev trvá déle, takže ji krájím na malé kousky a někdy jí pomůžu ještě tím, že směs podleji a přiklopím.


Tady vidíte zeleninu, kterou jsem použila pro přípravu jídla č. 2.

neděle 14. ledna 2018

Ne hladu: Zdravý vztah k jídlu


Termín workshopu je v neděli 4. 2. 2018 v 16:00 u nás v poradně v Jaselské 26. 

Na programu bude přednáška o zdravém vztahu k jídlu zahrnující následující témata:
- Nakolik by měl člověk řešit, co a kdy jí
- Výživová doporučení v ČR, jak velká propast je mezi ideálním stravováním a realitou
- Interpretace výživových doporučení - výživová pyramida, zdravý talíř, zdravá 13
- Kterých doporučení má smysl se držet a do jaké míry
- Které výživové směry mohou vést k přílišnému zabývání se jídlem
- Orthorexie
- Počítání kalorií, IIFYM - je potřeba znát přesně svůj výdej?
- Jak odstranit nezdravé návyky ve stravě a zůstat psychicky v pohodě
- Dle přání zúčastněných: základy hubnutí nebo zdravého přibírání, mýty ve výživě apod.

Díky malé kapacitě workshopu bude zajištěn prostor pro diskuzi.

Workshop povede Mgr. Veronika Pourová, nutriční terapeutka poradny Ne hladu.

Cena za účast je 350,-, pro studenty 250,-, vstupenky koupíte u společnosti GoOut.
Kapacita semináře je 10 osob.

Na akci se budete moci změřit na přístroji InBody za zvýhodněnou cenu 150,-.

středa 10. ledna 2018

Jak se připravit na přijímací zkoušky na obor nutriční terapeut

Protože se množily dotazy na přijímačky na nutričního terapeuta, které jsme skládaly před 6 lety a ještě k tomu úplně jiné, než jsou dnes (měly jsme kromě biologie i test z fyziky a chemie), rozhodly jsme se oslovit momentální tutorku pro náš obor a poprosily jsme ji, zda by nenapsala krátký článek o tom, jak se na přijímačky připravit.


Autorem článku je Marina Heniková, tutorka pro obor nutriční terapeut v roce 2018
marina.mary@seznam.cz

pondělí 8. ledna 2018

Low carb pro všechny? Pohled nutriční terapeutky na nízkosacharidovou dietu

Low carb neboli dieta s nízkým obsahem sacharidů nabírá v poslední době na popularitě a i nám se již sešlo nespočet dotazů na toto téma. Rozhodla jsem se proto sepsat možná pozitiva i negativa tohoto výživového směru a pohled na to, co se v poslední době ohledně této diety děje na internetu.



Nejprve bych vysvětlila, co to vlastně nízkosacharidová dieta je. V oficiálních výživových doporučeních stojí, že by sacharidy měly tvořit zhruba 50-60 % denního příjmu energie. Low carb redukuje toto množství na minimum, avšak ani propagátoři této diety se často neshodnou, kolik sacharidů je vlastně "povoleno". Důležité tedy je, že obsah bílkovin a především tuků v jídelníčku je navýšen a obsah sacharidů výrazně snížen. A mezi sacharidové potraviny se řadí veškeré přílohy - rýže, těstoviny, brambory, kuskus, pohanka, jáhly, ovesné vločky, mouka, pečivo a další obiloviny, dále cukr, ovoce, med, ale patří sem i mléčné výrobky (obsahují laktózu) nebo luštěniny. Často se tedy setkáte s jídly typu zeleninový salát s velkým kusem masa, zeleninová polévka s rybou, místo přílohy je v receptu zeleninové pyré, dále třeba zapečené avokádo s vejcem, místo mouky v receptech stojí namletý kokos nebo jiné ořechy a tak dále. Prostě sacharidové potraviny se vynechávají a nahrazují a nahrazují...



pátek 5. ledna 2018

Seminář Ne hladu: Výživa a sport



Termín workshopu je v neděli 21.1.2018 v 17:00 u nás v poradně v Jaselské 26. 

Na programu bude přednáška o sportovní výživě zahrnující následující témata:
- Co to je sportovní výživa a pro koho je určena
- Výživa rekreačního vs. profesionálního sportovce
- Dělení sportů a jaký vliv to má na výběr vhodné stravy
- Výživa u vytrvalostního vs. u silového sportu
- Výživa před sportem, při sportu a po sportu
- Výživa při tréninku vs. výživa při soutěži
- Sportovní suplementace
- Rizika sportovní výživy

Díky malé kapacitě workshopu bude zajištěn prostor pro diskuzi a ke konzultaci si můžete přinést i zápis svého jídelníčku a tréninkového plánu.

Workshop povede Mgr. Veronika Pourová, nutriční terapeutka poradny Ne hladu.

Cena za účast je 350,-, pro studenty 250,-, vstupenky koupíte u společnosti GoOut.
Kapacita semináře je 10 osob.

Na akci se budete moci změřit na přístroji InBody za zvýhodněnou cenu 150,-.

Facebooková událost zde

čtvrtek 4. ledna 2018

1. lednový seminář o hubnutí



Termín workshopu je v neděli 14.1.2018 v 16:00 u nás v poradně v Jaselské 26. 

Na programu bude přednáška o hubnutí zahrnující následující témata:
- Stručné základy hubnutí, na co si dát pozor a čeho se vyvarovat.
- Jak si vybírat jídlo v restauracích a na oslavách
- Jak přizpůsobit jídelníček náročnému období (zkouškové, nával práce, stresová situace atd.)
- Jak zjistit, kde může být chyba, když se Vám nedaří hubnout.
- Zpomalený metabolismus aneb jím málo a nehubnu - co s tím?
- Přehled populárních diet - které z nich mají smysl a v čem může být jejich úskalí.
- Jak si výslednou hmotnost udržet a předejít jojo efektu.

Po přednášce bude prostor na Vaše dotazy a konzultace individuálních problémů. Seminář je ideální pro ty z vás, kteří již mají s hubnutím nějaké zkušenosti, ale určitě zde najdete potřebné informace, i pokud se chystáte hubnout poprvé. Díky malé kapacitě workshopu bude zajištěn prostor pro diskuzi a ke konzultaci si můžete přinést i zápis svého jídelníčku.

Workshop povede Mgr. Veronika Pourová, nutriční terapeutka poradny Ne hladu.

Cena za účast je 350,-, pro studenty 250,-, vstupenky koupíte u společnosti GoOut.
Kapacita semináře je 10 osob.

Na akci se budete moci změřit na přístroji InBody za zvýhodněnou cenu 150,-.

Facebooková událost ZDE