čtvrtek 18. ledna 2018

Tipy na rychlá hlavní jídla || Ugly meal compilation

Uvědomila jsem si, že už na blog moc nepřidávám recepty. Přitom mám pocit, že jím mnohem pestřeji, než dříve, má jídla obsahují více zeleniny, a i mi to víc chutná, tak v čem je chyba?



Aha! To, co si vařím, totiž nevypadá hezky, protože mám mnohem méně času než dřív a vařím si samé rychlovky.

Zároveň se setkávám s tím, že lidé by rádi jedli zdravě, ale nechtějí trávit o moc víc času u plotny. A tak jsem se rozhodla, že ty své nádhery nafotím, jednoduše napíšu recept a třeba tím někoho trochu inspiruji. Protože zvlášť poslední dobou nepatřím k těm, kteří by si denně vyvářeli zajímavá a fotogenická jídla, na druhou stranu se to neodrazilo na kvalitě jídel, která jím.

A k tomu mi pomáhá hlavně to, že mám doma neustále zásobu určitých potravin.

Nikdy mi doma nechybí zelenina.

Uvařit dobré jídlo bez zeleniny je totiž umění, zvlášť pokud nechcete pořád jíst jen maso s přílohou, což také není nic extra a zároveň si chcete zachovat určitou pestrost v jídelníčku. Proto na každém nákupu hodím do košíku tu zeleninu, která je zrovna levnější a dá se z ní dobře vařit. V létě kupuji hlavně lilek a cuketu, na podzim bývá levná červená paprika a dýně, v zimě zase mrkev, cibule nebo batáty. Navíc se snažím mít pro případ nouze v mrazáku pytlík hrášku, kukuřice, špenátu a fazolek. Zeleninu nakoupím zhruba jednou za 10 dní, a když mi dojde, je to pro mě jasný impuls, že musím jít nakoupit. Zeleninu nejím celou najednou, například z cukety, ale i z papriky postupně ukrajuji malé kousky na každé jídlo. Zrovna dnes jsem vařila nudle s jednou mrkví, čtvrtkou červené papriky, patkou cibule a tofu. Většinou se snažím dát do jídla nějaký výraznější druh zeleniny, jako je cibule, mrkev, batáta, červená paprika nebo sušené rajče. To si ale asi musí vyzkoušet každý sám, někomu by třeba vyhovovala i kombinace brokolice, cukety a lilku, mně by tam však něco chybělo. Také si člověk musí vyzkoušet, která zelenina je jak rychle hotová a na jak velké kousky je potřeba krájet. Například mrkev trvá déle, takže ji krájím na malé kousky a někdy jí pomůžu ještě tím, že směs podleji a přiklopím.


Tady vidíte zeleninu, kterou jsem použila pro přípravu jídla č. 2.

neděle 14. ledna 2018

Ne hladu: Zdravý vztah k jídlu


Termín workshopu je v neděli 4. 2. 2018 v 16:00 u nás v poradně v Jaselské 26. 

Na programu bude přednáška o zdravém vztahu k jídlu zahrnující následující témata:
- Nakolik by měl člověk řešit, co a kdy jí
- Výživová doporučení v ČR, jak velká propast je mezi ideálním stravováním a realitou
- Interpretace výživových doporučení - výživová pyramida, zdravý talíř, zdravá 13
- Kterých doporučení má smysl se držet a do jaké míry
- Které výživové směry mohou vést k přílišnému zabývání se jídlem
- Orthorexie
- Počítání kalorií, IIFYM - je potřeba znát přesně svůj výdej?
- Jak odstranit nezdravé návyky ve stravě a zůstat psychicky v pohodě
- Dle přání zúčastněných: základy hubnutí nebo zdravého přibírání, mýty ve výživě apod.

Díky malé kapacitě workshopu bude zajištěn prostor pro diskuzi.

Workshop povede Mgr. Veronika Pourová, nutriční terapeutka poradny Ne hladu.

Cena za účast je 350,-, pro studenty 250,-, vstupenky koupíte u společnosti GoOut.
Kapacita semináře je 10 osob.

Na akci se budete moci změřit na přístroji InBody za zvýhodněnou cenu 150,-.

středa 10. ledna 2018

Jak se připravit na přijímací zkoušky na obor nutriční terapeut

Protože se množily dotazy na přijímačky na nutričního terapeuta, které jsme skládaly před 6 lety a ještě k tomu úplně jiné, než jsou dnes (měly jsme kromě biologie i test z fyziky a chemie), rozhodly jsme se oslovit momentální tutorku pro náš obor a poprosily jsme ji, zda by nenapsala krátký článek o tom, jak se na přijímačky připravit.


Autorem článku je Marina Heniková, tutorka pro obor nutriční terapeut v roce 2018
marina.mary@seznam.cz

pondělí 8. ledna 2018

Low carb pro všechny? Pohled nutriční terapeutky na nízkosacharidovou dietu

Low carb neboli dieta s nízkým obsahem sacharidů nabírá v poslední době na popularitě a i nám se již sešlo nespočet dotazů na toto téma. Rozhodla jsem se proto sepsat možná pozitiva i negativa tohoto výživového směru a pohled na to, co se v poslední době ohledně této diety děje na internetu.



Nejprve bych vysvětlila, co to vlastně nízkosacharidová dieta je. V oficiálních výživových doporučeních stojí, že by sacharidy měly tvořit zhruba 50-60 % denního příjmu energie. Low carb redukuje toto množství na minimum, avšak ani propagátoři této diety se často neshodnou, kolik sacharidů je vlastně "povoleno". Důležité tedy je, že obsah bílkovin a především tuků v jídelníčku je navýšen a obsah sacharidů výrazně snížen. A mezi sacharidové potraviny se řadí veškeré přílohy - rýže, těstoviny, brambory, kuskus, pohanka, jáhly, ovesné vločky, mouka, pečivo a další obiloviny, dále cukr, ovoce, med, ale patří sem i mléčné výrobky (obsahují laktózu) nebo luštěniny. Často se tedy setkáte s jídly typu zeleninový salát s velkým kusem masa, zeleninová polévka s rybou, místo přílohy je v receptu zeleninové pyré, dále třeba zapečené avokádo s vejcem, místo mouky v receptech stojí namletý kokos nebo jiné ořechy a tak dále. Prostě sacharidové potraviny se vynechávají a nahrazují a nahrazují...



pátek 5. ledna 2018

Seminář Ne hladu: Výživa a sport



Termín workshopu je v neděli 21.1.2018 v 17:00 u nás v poradně v Jaselské 26. 

Na programu bude přednáška o sportovní výživě zahrnující následující témata:
- Co to je sportovní výživa a pro koho je určena
- Výživa rekreačního vs. profesionálního sportovce
- Dělení sportů a jaký vliv to má na výběr vhodné stravy
- Výživa u vytrvalostního vs. u silového sportu
- Výživa před sportem, při sportu a po sportu
- Výživa při tréninku vs. výživa při soutěži
- Sportovní suplementace
- Rizika sportovní výživy

Díky malé kapacitě workshopu bude zajištěn prostor pro diskuzi a ke konzultaci si můžete přinést i zápis svého jídelníčku a tréninkového plánu.

Workshop povede Mgr. Veronika Pourová, nutriční terapeutka poradny Ne hladu.

Cena za účast je 350,-, pro studenty 250,-, vstupenky koupíte u společnosti GoOut.
Kapacita semináře je 10 osob.

Na akci se budete moci změřit na přístroji InBody za zvýhodněnou cenu 150,-.

Facebooková událost zde