pondělí 29. května 2017

Jak jíst zdravě a zůstat přitom normální

Snaha o zdravější životní styl bývá často společností odsuzována a házena do jednoho pytle s držením nejrůznějších nesmyslných diet. Najít správnou cestu ke zdravému životnímu stylu a nepůsobit na okolní, "normálně se stravující" společnost jako exot, se tak někdy může zdát jako nadlidský úkol. A pak má člověk pocit, že s jakoukoliv snahou o zdravější stravu musí automaticky jíst jinak než ostatní, že ostatní si toho nutně všimnou a budou to komentovat. Tak to ale vůbec nemusí být.

sobota 27. května 2017

Pohanková směs s batáty a cuketou

Abych pravdu řekla, nejsem velký fanoušek pohanky. Jednou za čas mě to ale přepadne, koupím si pohanku a pak nevím, co s ní. Zároveň jsem se ve Švédsku zamilovala do rizota s ovesnou smetanou (recept) a zrovna mi došla rýže. Tak jsem zkusila variantu s pohankou a byla jsem velice příjemně překvapená, protože tohle jídlo je rychlé, zdravé a naprosto vynikající. Takže určitě vyzkoušejte.


Na 2 porce:
100 g pohanka
150 g batáty
200 g cuketa
50 g sýr 45%
100 ml ovesná smetana (používám Oatly, prý ji ale prodává i DM)
půl měkkého avokáda
kari koření, sůl

středa 24. května 2017

Jak jíst o zkouškovém období a vyhnout se nájezdům na sladké

Nevím, jestli jsem to ve videu zmínila dostatečně, tak ještě dodávám tady - i nižší aktivita při učení si žádá energii a to, že nemáte žádný pohyb neznamená, že byste měli držet nějaké hladovky. I při učení proto dbejte na pravidelné porce jídla, kterými zaženete hlad a načerpáte energii potřebou k soustředění. Pokud nebudete o zkouškovém jíst dostatečně, s ještě větší pravděpodobností než kdy jindy vás totiž doženou chutě na sladké - vždyť lednice je tak blízko a pracující mozek si prostě žádá cukr.

video se zobrazí po kliknutí na fotku